ÙØ±Ø¢ÛŒÙ†Ø¯ دانش در مدل APO از Ù„ØØ¸Ù‡ شناسایی دانش تا زمان بکارگیری Ùˆ Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ آن را ØªØ´Ø±ÛŒØ Ùˆ بصورت یک چرخهی دائمی در سازمان تعری٠میکند. ÙØ±Ø¢ÛŒÙ†Ø¯Ù‡Ø§ÛŒ دانش دارای Ù¥ مرØÙ„Ù‡ است: تشخیص، خلق، ذخیره سازی، اشتراک Ùˆ کاربرد.
در این راستا با توجه به تØÙ„یل نتایج ارزیابی ØŒ مسائل کلیدی کسب وکار (KBI) Ø¨Ø´Ø±Ø Ø°ÛŒÙ„ مشخص شده است :
Ù¡. نظام مند Ùˆ مستند نبودن ÙØ±Ø§ÛŒÙ†Ø¯Ù‡Ø§ÛŒ کاری Ùˆ عدم ارزیابی آنها به منظور بهبود مستمر
٢. مشخص نبودن کارراهه شغلی )Job Career(
Ù£. پایین بودن Ø³Ø·Ø Ú©Ø§Ø±Ú¯Ø±ÙˆÙ‡ÛŒ Ùˆ ÙØ±Ù‡Ù†Ú¯ مشارکت
Ù¤. Ùقدان سیاست مناسب برای Ù…ØØ§Ùظت از دانش سازمانی، بالاخص کارکنان با تجربه ÙÙ†ÛŒ در شر٠بازنشستگی (مثلا سیاست ایجاد بانک اطلاعاتی)
Ùˆ با درنظر Ú¯Ø±ÙØªÙ† آنها برنامه Ùˆ اقدامات متناسب با شکا٠های کلیدی تنظیم Ø¨Ø´Ø±Ø Ø°ÛŒÙ„ تدوین گردیده است:
١- برنامه : تدوین نظام نامه مدیریت دانش
KEU GAP :مشخص نبودن چارچوب اجرای مدیریت دانش:
اقدامات :
Ù¢- برنامه : تعیین Ø³Ø·Ø Ù…Ø¯ÛŒØ±ÛŒØª دانش وزارت
اقدامات :بر اساس مدل APO
٣- برنامه :پایگاههای دانش
KEYGAP : عدم آشنایی کارکنان با مدیریت دانش و اقدامات بهعمل آمده در این خصوص
اقدامات :
4- برنامه :انگیزش
KEYGAP : Ùقدان انگیزه کاÙÛŒ برای تسهیم دانش در ستاد وزارت
اقدامات:
5- برنامه :کسب دانش از منابع
6- برنامه :ÙØ±Ù‡Ù†Ú¯ سازی